Een tijdje geleden.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sharon Muller - WaarBenJij.nu Een tijdje geleden.. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sharon Muller - WaarBenJij.nu

Een tijdje geleden..

Blijf op de hoogte en volg Sharon

12 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Ik wil de mensen bedanken die een leuke reactie hebben geplaatst op mijn vorige reisverslag. Het is al weer een tijdje geleden dat ik heb geschreven. Mam zei al op facebook dat het tijd werd. En gelijk heeft ze, het is weer tijd!

Vrijdag 2 mei hadden we een boodschappendagje. Dit viel niet mee. We gaan telkens maar liefst 4 winkels af, om het beste en goedkoopste te kunnen vinden. In de avond hadden we nog wat mensen uitgenodigd en hadden we bbq.

Zaterdag was het eindelijk zover! Het openlucht concert van Marco Borsato bij de Kleine Werf. Nikki en ik gingen al vroeg om een goede plek te krijgen. Om 18.30 konden we naar binnen. We hadden een super goede plek. Na vele andere optredens kwam om 22.00 eindelijk Marco. We hadden ondertussen al pijn aan onze voeten, maar wat was het geweldig!

Zondag was onze laatste vakantiedag. We hebben toen de hele dag gezwommen bij Saint Tropez, een lekkere lunch gehad en in de avond hadden we als afsluiting weer heerlijke bbq.

Maandag was het dan zover, onze eerste stagedag op Dr. Albert Schweitzer school. We moesten al vroeg opstaan (de les begint om 07.15) en hebben maar 5 minuten gereden. Het is een grote school. De school heeft vier groepen 3 en 8, 7 kleutergroepen en van alle andere groepen zijn er drie klassen. Mijn klas is de groep 3 van juf Josee die bestaat uit 27 leerlingen, waarvan maar 9 meiden. Ik heb alleen maar local leerlingen, waarvan 10 Spaanstalig zijn. Toch lukt het me om goed met ze te communiceren.
Toen ik met mijn mentor (super lieve vrouw) naar de klas liep, stonden de kinderen al buiten te wachten. De meisjes en jongens staan apart in de rij. De kinderen hebben allemaal een uniform. Dit bestaat uit een poloshirt in de kleur van de bouw met het logo van de school erop. De kinderen bidden drie keer per dag. Hier beginnen ze ook direct in de ochtend mee. Ik heb me voorgesteld en de rest van de week ben ik vooral bezig geweest met het leren kennen van het onderwijs op Dr. Albert Schweitzer, observeren en kennis maken met de kinderen. Ik vind het jammer dat het onderwijs hier erg schools is. Ik mis het spelen van het jonge kind. Aan mij de taak om dit de komende periode te laten zien aan mijn mentor. De kinderen hebben iedere dag taal en rekenen. Daarnaast wordt er 1 vak extra gegeven (Papiamentu, gym, computer). We lezen iedere ochtend de klassenregels op. Dit werkt super! Iedereen houdt zich aan de regels. Mijn mentor heeft veel contact met de ouders via mail. Ik heb geluk met het klaslokaal. Omdat wij een appart gebouwtje zijn, zijn we de enige klas met airco! De klassen liggen allemaal aan het schoolplein. Als je een kind eruit stuurt, staat hij of zij gelijk buiten. Dit vinden ze bij mij verschrikkelijk, want dan moeten ze in de warmte staan. De kinderen mogen de hele dag water drinken. Er staan zelfs waterfonteintjes waar de kinderen kunnen drinken. Als de school uit is, gaan de kinderen weer in de rij staan. Ze geven mijn mentor en mij dan een handje en zeggen tot morgen (ze spreken ook met twee woorden). Ik heb een groep die veel zelfstandig werken en zelf hun werk doen plannen.

Maandag zijn we in de avond nog pizza gaan eten bij Il Forno. Hier was pizzadag, dus konden we voor 20 gulden onbeperkt pizza eten, jammie!
Dinsdag zijn we na stage naar Cabana beach geweest, heerlijk zwemmen en uitrusten.
Vrijdag hadden we een vrije dag (dat dachten we). Deze bestond uit 9 emmers was wassen, poetsen, boodschappen doen en sollicitatiebrieven schrijven. Na het eten hebben we spelletjes gespeeld en een griezelfilm gekeken.
Zaterdag zijn Nikki en ik naar verschillende winkelscentrums geweest (o.a. Suikertuintje). In de avond hebben we het eurosongfestival gekeken en zijn we gezellig gaan stappen. Eerst cocktails drinken bij cafe de Heeren en erna na Bermuda (mooie plek om te loungen en te feesten, het bestond namelijk uit twee gedeeltes).
Zondagochtend moest ik eerst bijkomen van de happy hour die de dag ervoor in Bermuda was. Toen ben ik weer aan de slag gegaan met mijn brieven. Dit duurde niet lang want opeens stond Pike (onze huiskat) voor mij met een levensgrote salamander in zijn bekkie. Jeetje wat heb ik geschreeuwd. Het arme beest werd ook nog als speeltje gebruikt. Gelukkig heeft mijn lieve huisgenoot Bo het bloed en de ingewanden opgeruimd.
In de middag zijn we naar Mambo Beach gegaan. Op het strand heb ik frietjes en een spoetnik gehad, jammie! Ook heb ik in een winkeltje echte parelarmbanden gekocht, woww!

Vandaag was weer een stagedag. Ik heb de hele dag gedraaid en het was super! Na school had ik nog vergadering. Nikki en ik zitten in het Variafeest team. Het Variafeest is een groot schoolfeest dat wordt gehouden in Juni. Het feest heeft ieder jaar een ander thema. Dit jaar is het thema het wilde westen. Het feest wordt iedere keer groots gehouden. Er is een loterij met prijzen, zoals reizen naar Paramaribo. Ook zijn er spellen, een rodeostier, optredens heel veel eten en mooie decoratie die wij zelf gaan schilderen. Ik zal jullie op de hoogte houden over het feest.

Zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte. Ik hoop dat jullie nog steeds met heel veel plezier lezen!

Liefs, Sharon

  • 12 Mei 2014 - 22:40

    Melanie:

    Aahh echt super om te lezen! Nog heel veel plezier en geniet ervan schattiee ♡♡.
    Liefs, Mel

  • 12 Mei 2014 - 22:44

    Britt:

    Sjattie,

    Zo leuk om te lezen wat je allemaal doet daar!! Ik ben echt blij dat je het naar je zin hebt. Deze ervaring neemt nooit iemand je meer af!

  • 12 Mei 2014 - 22:46

    Britt:

    Ow

  • 12 Mei 2014 - 23:37

    Celine:

    Tof zusje! Ik mis je heel erg :( xxx

  • 13 Mei 2014 - 08:47

    Monique:

    Fijn dat je het zo leuk hebt daar :D Ik weet zeker dat als jij weg gaat de kinderen jou gaan missen.
    Het drama met de salamander had ik al via skype meegekregen :P (paniek in huis)
    En het huishouden doen lukt ook al goed dus handig voor als je weer thuis bent ;)
    Veel plezier nog en drink niet teveel cocktails!Liefs en een dikke knuffel van je moeder xx

  • 13 Mei 2014 - 09:04

    Tantie:

    Hey Sharon, leuk die reisverslagen. Kan ik meedoen aan die loterij! Wil dat tripje Paramaribo wel winnen. Fijn dat het je allemaal zo goed bevalt. Wil graag eens met je skypen is nog niet gelukt tot nu toe. Doei dikke kus van ons!!!

  • 13 Mei 2014 - 13:22

    Ellie:

    Het was weer een leuk verslag en de kat die sleept nog wel meer beesten op huis aan

  • 13 Mei 2014 - 13:24

    Ellie:

    Tot de volgende keer dikke knuffel van ons xxx

  • 13 Mei 2014 - 19:58

    Papa:

    he sharon is altijd leuk als je wat schrijft.
    ook leuke fotos gr papa

  • 15 Mei 2014 - 16:41

    Ingrid Van Mulkom:

    Hoi Sharon,

    Vanuit Istanbul (studiereis) heb ik weer met veel plezier je verslag gelezen!!
    Ben benieuwd of je iets van spel, spelend leren van de grond krijgt daar!!!

    Succes!
    Ingrid

  • 15 Mei 2014 - 22:43

    Berthie Eleveld :

    Hallo Sharon
    Ik lees je verhalen met heel veel plezier :-)wees voorzichtig maar geniet van de tijd die je daar bent dikke kus van ons xxx

  • 16 Mei 2014 - 10:08

    Bianca Beckers:

    Hallo Sharon,

    Heerlijk om jouw ervaringen te lezen: vooral de stage-ervaringen spreken me erg aan. Die kun je mooi meenemen in je verslag.
    Een heel fijn weekend wens ik jullie, tot gauw!
    Groet, Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Stage Curacao

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 8470

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 10 Juli 2014

Stage Curacao

Landen bezocht: