Weer een weekje voorbij - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sharon Muller - WaarBenJij.nu Weer een weekje voorbij - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sharon Muller - WaarBenJij.nu

Weer een weekje voorbij

Blijf op de hoogte en volg Sharon

01 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia, hier ben ik weer. Ondertussen ben ik weer een week verder. Nog steeds is mijn stage niet begonnen en zitten we nog altijd vakantie te vieren. Maandag is onze eerste stagedag, spannend! In de weken dat we vakantie hebben proberen we zoveel mogelijk te doen en te zien. Ik zal jullie kort vertellen over de afgelopen week. Foto's volgen natuurlijk weer en zijn ook via facebook te zien. Verder ben ik ook te vinden op skype. Laat gerust je skypenaam achter!

Vrijdag zijn we voor het eerst naar punda geweest (het centrum van Willemstad). Hier hebben we vele mooie dingen van de stad gezien, zoals de pontjesbrug. Ook hebben we even in de winkels gekeken. In de namiddag zijn wij boodschappen gaan halen voor een week. Natuurlijk ook bij de Albert Heijn! Hier kreeg je alles wat we in Nederland ook hebben (heel erg handig). In de avond zijn we gaan eten bij de Italiaan bij Mambo. Daarna hebben we nog lekker gelounged.

Zaterdag vierden ze hier Koningsdag. We zijn toen naar Mambo beach en Punda gegaan. We hadden ons geschminkt en gingen vol goede moed. Echter was er niet zo heel veel te beleven, dus zijn we nog naar een paar winkeltjes geweest. In de avond gingen we met een medestudente van de pabo naar Jan Thiel. Hier hebben we ons in de avonduurtjes prima vermaakt.

Zondag in de ochtend gingen wij al vroeg naar Mambo beach. Hier moesten we entree betalen (bijna bij alle mooie stranden, behalve het strandje bij ons in de straat). Ook hebben we een zeer luxe loungehoek gehuurd waar we de hele dag konden liggen. We hebben veel gezwommen in de prachtige, heldere zee.
In de avond wilden we de happy hour zeker niet missen. We zijn weer terug gekeerd naar Mambo beach, waar aansluitend de 'wet and wild' party plaats vond. We hebben flink kunnen dansen op de muziek van de dj. Iedereen deed fantastisch mee en er waren zelfs dance battle. In die dance battles strijden twee dansers in het midden van de kring. Het publiek eromheen bepaalt de winnaar (net als in de films!).

Op maandag hadden we een dag om te rusten. We zijn alleen even gaan zwemmen bij ons eigen strand. In de avond hebben we lekker thuis film gekeken.

Dinsdag was weer een dagje uit. We zijn toen helemaal naar Westpunt gereden (ongeveer drie kwartier rijden). Hier heb je de mooiste stranden van Curacao, zoals de grote knip en kleine knip. We hebben hier gesnorkeld en veel vissen gezien. Het lijkt hier net op alle prachtige foto's die je op internet ziet. Na een dagje Westpunt, zijn we in de avond naar de bioscoop geweest. Op dinsdag zijn hier de films twee voor de prijs van 1. Dit gaan we zeker vaker doen! De bioscoop is mooi. Net als in Nederland veel zalen. Wel keken we op van wat je er allemaal kunt bestellen. Complete menu's met hamburgers, pizza, hotdogs, popcorn, nacho's en nog veel meer!

Gisteren (woensdag) waren we weer vroeg uit de veren. Om 08.45 hadden we een afspraak bij de duikschool (The dive bus) in onze straat. We kregen eerst instructie van onze top instructeur (lees grapjas). Toen we onze uitrusting aan hadden, staken we de weg over naar het strand. Daar aangekomen, waren we nog geen minuut in het water voor alles razendsnel gebeurden. Ik hoorde mensen schreeuwen en de instructeur gilde: ' Uit het water nu, pak mijn spullen'! Onze huisgenoot moest hulp halen bij de duikschool. Wij hebben de duikuitrusting van de instructeur en onze huisgenoot uit het water moeten slepen. De duikinstructeur ging EHBO verlenen en onze huisgenoot moest in de duikschool blijven, omdat de vrouw van de duikschool naar ons kwam om de ambulance te bellen. Wij konden alleen toekijken vanaf het strand. Achteraf bleek, dat er een meisje (rond de 6/7 jaar) het verdrinken was. Ze had te veel water in haar longen gekregen. Het schijnt nu beter te gaan en ze is met de ambulance meegenomen. Het was een minder leuk begin van onze duik. Eenmaal weer in het water gingen we toch nog duiken. De duik was fantastisch! Eerst hebben we een aantal oefeningen gedaan (zoals de bril klaren en je automaat terug vinden), daarna zijn we dieper gaan duiken. Hier was het water super helder. Ik heb dingen gezien zoals: Mooie koralen, diversen vissen in allerlei maten en kleuren, zeepaardjes en octopussen. De duik duurde 48 min. en we zijn tot 14 meter diepte geweest.
Na het duiken gingen we Koninginnedag vieren (dit vieren ze hier nog). Wat was het gezellig! Overal markten, optredens, oud Hollandse spellen en natuurlijk lekker eten! Iedereen was in het oranje. Op het Wilhelminaplein hebben we lekker eten van de bbq gehad. Daarna zijn we ook nog naar Pietermaai geweest. Hier was het super druk en hebben we zelfs Treintje Oosterhuis nog gespot. Het was een leuke dag.

Vandaag houden we weer een rustdag. Ik heb weer genoeg kunnen schrijven en zal dit ook blijven doen.
Veel liefs!

• 01 Mei 2014 - 21:43

Ellie:

Het was weer een spannend verslag en leuk groetjes ellie en arno xxxxx

• 01 Mei 2014 - 21:44

Sven Van Der Linden:

Aaah wauw! Mooi geschreven.. Als ik je verhaal zo lees komen er veel mooie herinneringen vanuit mijn buitenlandstage (Zuid-Afrika). Geniet van alles en zorg voor een onvergetelijke tijd op jullie stage!

Vanaf juli zal ik gaan werken op Aruba.. Tot wanneer blijven jullie?

• 02 Mei 2014 - 20:13

Monique:

Alweer een leuk verslag.Geniet er van en doe voorzichtig.
    Veel succes met je stage.
    liefs mam xx

• 03 Mei 2014 - 08:01

Barbara Eleveld:

Sharon heerlijk om je verslagen te lezen verheug me op het volgende xx voorzichtig let op jezelf maar vooral veel plezier dikke kus van ons xxxxxx

• 03 Mei 2014 - 09:30

Marco:

Hallo schat, leuk verslag.
    Plaats nog wat nieuwe foto,s.
    Ik zie je weer op skype.
    Groetjes Pap xx

• 03 Mei 2014 - 21:24

Bianca Beckers:

Hallo Sharon, ik heb je net ook een mailtje gestuurd. Heerlijk verhaal zeg!
    Heel veel plezier komende week op stage!
    Tot gauw, groet, Bianca

• 03 Mei 2014 - 21:36

Tatjana:

Hallo Sharon,
    Heerlijk je reisverslag tot nu toe. Super fijn dat je zo aan het genieten bent.
    Ik ben ontzettend nieuwsgierig hoe de stage je zal bevallen.
    In elk geval super veel plezier en natuurlijk veel succes!
    Groetjes Tatjana

• 06 Mei 2014 - 23:00

Ingrid Van Mulkom:

Hoi Sharon,
    Wat leuk om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn en dat de eerste indrukken goed zijn!
    Heerlijk dat jullie rustig aan kunnen beginnen en dat je goed kunt acclimatiseren! Deze week is je stage begonnen en ik ben dan ook heel benieuwd naar je eerste stage-ervaringen!! Ben je daar ook verbonden aan het Jonge Kind? Ben heel benieuwd of het play-based learning terug te zien is anders heb je al een leuke uitdaging om aan te gaan!
    Groetjes aan de anderen! Ze mogen me ook een mail sturen als ze willen, dan kan ik hen ook volgen!!

Tot schrijfs,
    Ingrid

• 08 Mei 2014 - 23:06

Caressa:

Hoi Sharon!

Als ik je verhaal lees, heb je niet echt veel tijd nodig gehad om te wennen!
    Leuk om te lezen dat je het zo snel naar je zin hebt.
    Hopelijk valt je stage ook in de smaak. Ik ben benieuwd hoe de stage er precies gaat uitzien.
    Hou ons vooral op de hoogte, erg leuk om te lezen.

Heel veel succes!

Caressa