We had an amazing time! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sharon Muller - WaarBenJij.nu We had an amazing time! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sharon Muller - WaarBenJij.nu

We had an amazing time!

Blijf op de hoogte en volg Sharon

30 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

Hier ben ik weer om met jullie mijn mooie tijden te delen. Ik zit alweer bijna op de helft van mijn stageperiode en ben nu al langer dan 5 weken weg van huis. Dit is vaak moeilijk, omdat ik iedereen thuis mis. Dit moeilijke gevoel proberen we altijd weg te duwen. We vullen al onze vrije tijden op met leuke dingen en stage is fantastisch!

Het gaat nog steeds erg goed in mijn lieve groep 3. Ik draai het meeste van de tijd de klas in mijn eentje. Dit is erg leerzaam en leuk. Ik ga veel in overleg met mijn mentor. Zij leert me heel veel en is een hele lieve vrouw. Ze ziet mij echt als haar collega.

In mijn vorige reisverslag gingen we de moeder en broer van Nikki halen. We brachten ze naar Lions dive beach resort. Daar aangekomen kregen we te horen dat ze een gratis upgrade kregen. Wij gingen mee kijken naar hun slaapplek voor de komende paar dagen. We maakten de deur open en wauww, wat was dat fantastisch! Een mega deluxe appartement. Er was zoveel plek dat Nikki en ik ook een kamer kregen met een eigen badkamer. Wow een paar dagen heerlijk relaxen (warme douche en wc papier in de wc)! Het leek net alsof wij ook vakantie hadden.

Na een fijne stagedag op dinsdag gingen we naar het strand. Omdat wij nu ook 'gasten' waren, konden we gratis op het strand liggen! Daarna hebben we nog heerlijk genoten van het 50 meter zwembad met uitkijk op zee.

Op woensdag had ik vrij van mijn eigen klas. Ik moest de AVI toetsen in de bovenbouw gaan afnemen. In de middag zijn we naar Willemstad geweest en hebben we heerlijk gegeten op het Wilhelmina plein.

Donderdag hadden we onze vrije dag. We zijn naar het Christoffelpark gereden. Daar aangekomen vroegen we om advies aan het vrouwtje achter de balie. Zij zei dat we 10 minuten moesten rijden en dan de wandelroute naar de top van de berg konden nemen. De laatste 10 minuten van de route zouden we moeten klimmen en klauteren. Zo gezegd zo gedaan. Vol goede moed reden we richting berg. Dit was ook al een drama, want de bergjes erheen waren zo steil, dat de auto het nauwelijks trok. Na 20 minuten (geen 10) konden we eindelijk beginnen aan onze wandeltocht (lees klimtocht). De eerste paar minuten waren nog goed te doen. Na ongeveer 5 minuten begon al het echte werk. We hebben de hele tocht moeten klimmen tussen de rotsen. Wat was dit zwaar, maar fantastisch! Wat een uitzicht en mooie dieren hebben we gezien. We hebben mooie vogels, leguanen en zelfs een hert gezien. Na ongeveer een half uurtje kon de moeder van Nikki echt niet meer verder. Wij hebben besloten om door te klimmen. Dit hebben we nog zo'n drie kwartier vol gehouden. We kwamen een oude meneer van in de 70 tegen. We vroegen aan hem of het nog ver was. Hij zei dat we nu ongeveer op de helft zaten. Hij zei ook dat we er spijt van zouden krijgen als we niet verder zouden gaan. We hebben een paar minuten gewacht tot dat hij weg was en zijn toen vliegensvlug weer omgekeerd naar beneden. Heel slap van ons, maar het water was op, het was super heet en we hadden al genoten van de tocht. Na onze sportieve tocht was het tijd om te relaxen. We zijn naar de Knip gereden en naar Lagun. Hier heb ik nog gesnorkkeld en op het strand gelegen. Wat een heerlijke dag!

Vrijdag op stage was ik doodmoe. Dit heb ik de kinderen niet laten merken. In de middag mochten ze spelletjes van mij meebrengen. We hebben samen gezelschapsspellen gespeeld. Natuurlijk heeft de juf verloren van de kids hihi. In de middag zijn Nikki en ik bij het strand en zwembad gaan liggen. Er vroegen locals of we mee wilden volleyballen. Helaas was de bikini niet echt de beste sportoutfit en hebben we besloten om een andere keer mee te doen. In de avond zijn we bij het restaurantje aan het einde van onze straat gaan eten. De duikinstructeur had dit als tip gegeven. Sea side terrace is na deze avond mijn favo visrestaurant geworden. Wow wat een heerlijke vis!
Toen we terug liepen naar ons appartement was Wet&Wild al bezig. We dachten 1 cocktailtje kan wel. Dit was mega gezellig. Nou vooruit dan nog maar 1. En zo hebben we weer een heerlijk stapavondje gehad.

Zaterdag moesten we weer vroeg uit de veren. Het zou een spannende dag worden, want vandaag ging ik voor het eerst met dolfijnen zwemmen. We kregen eerst instructie en moesten toen op het vlot gaan zitten. In het water zwommen een stuk of 12 dolfijnen. Twee waren voor ons bedoeld. Toen zei een trainer: ' Ja, jullie mogen het water in'. Dit was natuurlijk heel erg spannend. In het water mocht ik de dolfijnen verschillende trucjes laten doen. Ook heb ik een ritje met ze gezwommen, kreeg ik een kus en zwommen ze met me mee toen ik onderwater dook. Wat een fantastische ervaring! Na het zwemmen zijn we nog in het Sea aqarium gebleven. Hier hebben we nog de dolfijnenshow gezien en andere dieren, zoals zeehonden en haaien. Ook hebben we de flamingo's en de pijlstaartroggen gevoerd.

Zondag moesten we alweer vroeg opstaan voor een spannende dag. We gingen al vroeg in de ochtend met de Katamaran naar Klein Curaçao. Na een lekker ontbijtje ging ik samen met Valentijn, Bo en de zus van Bo bovenop de boot zitten, wat super gaaf was. Omdat we tegen de golven in gingen, was het een heftige heenrit. Ik snapte gelijk waarom de organisatie Bounty adventure heet. Heel veel mensen moesten spugen, maar hier had ik gelukkig geen last van. We kwamen al vroeg aan bij Klein Curaçao. We kregen vinnen om mee te snorkelen. Er was genoeg drank aanwezig op het strand. Nikki en ik besloten om te beginnen met een wandeling naar de oude vuurtoren en het scheepswrak. Toen we terug kwamen, was het al tijd voor de lunch. Deze bestond uit een heerlijke bbq op ons schip. Na de bbq hadden we nog tijd om te snorkelen en te zonnen. We zijn op zoek gegaan naar de zeeschildpadden, want hier staat Klein Curaçao bekend om. Na een tijdje zoeken, hadden we de eerste gevonden. Wow wat was dat mooi om te zien. Ik heb boven de schildpadden gezwommen, naast ze en we hebben mooie foto's kunnen maken!
Rond 15.00 was het tijd voor de terug reis. Dit betekende onbeperkt cocktails bestellen! We hebben een heerlijke terug reis gehad. De zeilen gingen uit en we mochten voren op het net liggen. Ook werd er nog vers fruit gebracht. 1 ding is zeker, na deze dag weet ik dat ik echt ga sparen voor mijn eigen zeilboot (al zou dit eens heel lang kunnen gaan duren).

Maandag na stage werd een rustige dag. We hebben heel lang moeten zoeken naar het postkantoor en zijn erna nog even gaan zwemmen. In de avond was het weer pizzadag, dus dat betekende onbeperkt pizza eten bij Il forno.

Dinsdag was het op stage sportdag voor groep 1 t/m 4. Samen met Nikki heb ik mee geholpen om de sportdag te laten slagen. Het was een gezellige ochtend. Woensdag was er sportdag voor de groepen 5 t/m 8. Ook hier hebben wij weer meegeholpen. Toen de sportdag voorbij was, heb ik de rest van de dag nog lesgegeven in mijn eigen klas. Ik kreeg een bijzondere e-mail. Ik mocht die middag nog op sollicitatie via Skype. Spannend! Na stage ben ik zo snel mogelijk naar huis gegaan. Ik had een gezellig en fijn gesprek met de directrice van Bs. St. Theresia. Ik was zo blij toen ik kreeg te horen dat ik in het nieuwe schooljaar les mag geven aan goep 3/4. Ik kijk nu al uit naar mijn leerzame tijd die ik tegemoet ga op deze leuke, kleine school. In de avond hadden we het afscheidsetentje van de moeder en broer van Nikki. Ik heb weer genoten van mijn vegetarische lasange bij de Gouveneur. Donderdag hebben we nog samen eenhapje gegeten en toen was het tijd om de twee weer af te zetten op het vliegveld. In de avond hebben Nikki en ik 8 afleveringen van gtst gekeken, omdat we achter lagen.

Vandaag hebben we een rustig dagje om weer het huishouden en boodschappen te doen. Vanavond wordt de party van het jaar. We gaan naar Kokomo Beach voor de full moon party.

Zo dat was het dan weer voor nu. Ik laat snel weer van me horen.

Veel liefs, Sharon

  • 30 Mei 2014 - 19:19

    Ellie:

    Nou dat was weer een mooi verslag geniet ervan en sucses met je stage tot gauw xxxxxx

  • 30 Mei 2014 - 20:25

    Monique:

    Het gaat goed bij jullie, fijn om te horen.Een leuk verslag.
    Gefeliciteerd met je stageplaats, ik weet zeker dat je de goede keuze hebt gemaakt.
    We missen je en zijn blij als je weer thuis bent.Veel plezier nog in curacao.
    Dikke kus van mam

  • 30 Mei 2014 - 21:25

    Swa:

    Haha Leuk geschreven swa! Goed verhaal en vooral leuk om te lezen! Veel plezier daar !

  • 31 Mei 2014 - 21:17

    Kitty Limpens:

    Hallo Sharon.
    Goed reisverslag geschreven .
    Ik heb het met genoegen doorgenomen.
    Zou meteen wensen dat ik ook daar aanwezig kan zijn!
    Wat n mooie en leerzame tijd maak je nu toch mee!
    Nu snap ik ook waarom je op stage gaat.
    Geniet maar lekker maar blijf altijd alert en luister altijd naar je binnen gevoel.
    Beste wensen,
    Kitty xxx

  • 31 Mei 2014 - 23:35

    Tatjana:

    Hallo Sharon,

    Heerlijk om te lezen, je reisverslag.
    Wat een avontuur. Super gefeliciteerd met je nieuwe stage plaats!!

    Gr Tatjana

  • 04 Juni 2014 - 11:31

    Ingrid Van Mulkom:

    Leuk om te lezen dat het goed met jullie gaat!
    Ben heel benieuwd naar de verschillen en de overeenkomsten tussen het onderwijs daar en Nederland. In hoeverre verschilt het lesgeven, waar werk je aan??

    Heel veel succes en groetjes aan iedereen!
    Ingrid

  • 04 Juni 2014 - 16:30

    Berthie Eleveld :

    Weer super leuk verslag om te lezen Sharon xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Stage Curacao

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 8475

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 10 Juli 2014

Stage Curacao

Landen bezocht: