7 Weekjes - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sharon Muller - WaarBenJij.nu 7 Weekjes - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sharon Muller - WaarBenJij.nu

7 Weekjes

Blijf op de hoogte en volg Sharon

10 Juni 2014 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal, hier ben ik weer na een dikke week. Ik ben nu al 7 weken hier en het gaat nog steeds goed.
In mijn vorige reisverslag moesten we uitrusten voor de avond. Die avond begon al vroeg met een gezellig potje Kingsen. Rond 23.00 gingen we nog even langs de Mac Donalds en toen begon onze rit naar Kokomo beach. Toen we arriveerden, was Fulmoon party al volop bezig. Het was een fantastische avond met vuurwerk, super dj's en vuurspugers. 06.30 sliep ik pas en om 08.00 stond ik weer naast mijn bed. De hele zaterdag hebben we rustig aan gedaan om bij te komen. Op zondag vertrokken we al vroeg naar playa Porte Marie. Hier heb ik de hele dag lekker op het strand gelegen met een goed boek erbij. Ook heb ik veel gezwommen.

Maandag heb ik veel geleerd over Dr. Albert Schweitzer school. We hebben een goed gesprek gehad met de IB'er. De rest van de dag ben ik weer heerlijk alleen geweest met mijn groepje 3. Ik draai meestal de dagen alleen. Dit is erg fijn, want zo kan ik me al goed voorbereiden op mijn LIO. In de middag ben ik samen met Nikki gaan winkelen bij Mambo beach.

Dinsdag was een fijne stagedag. Ik heb een leerling met gedragsproblemen in het zonnetje gezet. Hij werd vandaag mijn hulpmeester. De kinderen vonden het geweldig en hij genoot ook van zijn taak. Hij doet graag extra dingen in de klas (dit geeft hem veel meer rust), waardoor ook zijn werkhouding beter wordt. In de avond zijn we met ons viertjes weer lekker twee films gaan kijken in de bioscoop (het was weer 2=1 dag).

Woensdag was het mijn beurt om in het zonnetje gezet te worden. Ik kwam aan op stage en de klas was al versierd. Mijn mentor had stiekem de ouders van de kinderen gemaild dat vandaag mijn verjaardag zou zijn. De kinderen kwamen allemaal met mooie cadeautjes naar school. Ik heb een gezellige dag gehad. In de avond ging ik samen met Nikki, Bo, Valentijn en Anne-Sophie uiteten bij El Mexicano. Eerst gingen we nog gezellig een drankje doen bij Mambo happy hour. Ik heb leuke cadeautjes gekregen en ook een heerlijke chocoladetaart met vuurwerk. Tevens is het restaurantweek en kregen we een heerlijk drie gangen menu bij El Mexicano.

Na weer een aantal normale dagen was het vrijdag 'de avond' voor Dr. Albert Schweitzer school. Het Variafeest is een groot begrip voor de school, waar al maanden voorbereiding in zit. Nikki en ik maken deel uit van deze werkgroep en hebben meegeholpen tijdens de voorbereiding en uitvoering. Het feest is zo groot dat er zelfs reclamespotjes van zijn op televisie. Het thema van dit jaar is wilde westen. Nikki en ik waren al in de middag aanwezig voor de voorbereidingen. In de avond zijn we eerst bezig geweest met figuren te maken van ballonnen. Rond etenstijd zijn we heerlijk gaan eten (wat ook aangepast was aan het thema) en hebben we genoten van de optredens van de klassen. Na het eten hebben we Bo en Valentijn gehaald. Zij kwamen ons uithelpen, omdat we te weinig ouders hadden. We kregen toen het kraampje armbandjes maken en schminken. We hebben een leuke avond gehad en de school was erg blij met onze aanwezigheid.

Zaterdag zijn we weer een dagje gaan relaxen bij Ocean club St. Tropez. Na een heerlijke lunch en veel zwemmen werd het weer tijd om ons voor te bereiden op de avond. De avond begon weer met een gezellig potje Kingsen. Rond 23.30 kwamen we aan bij Bermuda. Hier konden we nog even de happy hour meepakken. Het was een fantastisch feest met veel verf (painted 2.0). We hebben de verf nog steeds niet uit de kleren.

In de middag (dit gebeurt me normaal nooit) werden Bo en ik pas wakker. We zijn Nikki en Valentijn na gegaan naar Mambo Beach. Hier hebben we wederom lekker gezwommen. In de avond gingen we de restaurantweek afsluiten in Fort Nassau. Dit is een restaurant wat we normaal nooit zouden willen betalen (hoofdgerecht rond de 80 gulden). Het was super chique en het uitzicht was prachtig. Ook het drie gangen menu was heerlijk (foto's volgen). Onze huisgenoot Tessa ging ook gezellig mee.

Vandaag was weer een stagedagje in mijn eentje. Ik heb de kinderen flink klaar gestoomd voor de laatste toetsen. Voor de rest heb ik vandaag een middag aan mijn verslag voor de pabo gewerkt.

Nu ga ik lekker dromen over nieuwe avonturen hier en in Miami. Dankzij mama hebben we een tocht door de Everglades, een dagje pretpark in Orlando en een tocht op een cruise langs de skyline van Miami geboekt. Ik kan niet wachten!

Tot snel weer!
Liefs, Sharon

  • 10 Juni 2014 - 07:47

    Monique:

    Klinkt weer heel gezellig.Hopelijk vind je het straks thuis ook weer leuk.Dit is voor jou een leerzame ervaring die je nooit meer vergeet.Heel veel plezier nog.Kus mam

  • 10 Juni 2014 - 08:27

    Maria:

    Weer een super leuk verslag Sharon. Zo blijven we goed op de hoogte. Heb je de boom met die duizenden vogeltjes ook al gezien? Liefs tantie xxx

  • 10 Juni 2014 - 09:31

    Bianca Beckers:

    Hallo Sharon, van harte nog! Leuk.
    Genieten op jouw stageschool lees ik! Wat leer jij veel zo en inderdaad wat een goede voorbereiding op je LIO-jaar.

    De laatste loodjes gaan je ook veel ervaringen brengen, doorleef ze bewust!
    Groet aan iedereen, Bianca

  • 10 Juni 2014 - 09:59

    Miep Muller:

    Hallo Sharon,

    Fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt. Fantastisch wat je allemaal overkomt. Dit zal voor je hele leven een leerzame tijd zijn, niet alleen voor je beroep maar ook voor jezelf. Ik volg het met grote belangstelling. Hub en ik wensen je nog heel veel mooie en avontuurlijke dagen. Geniet er elk moment van.

    Lieve groetjes
    Miep & Hub

  • 10 Juni 2014 - 11:14

    Ingrid Van Mulkom:

    Hallo Sharon,
    Nog van harte gefeliciteerd!
    Leuk om te horen dat de stageschool bevalt en dat je er veel kunt doen! Mooie ervaringen!!
    Ze zijn zo te horen ook blij met jou!
    Geniet nog van de tijd daar!!
    Doe de groeten aan iedereen, heb niet allemaal hun accounts maar dan maar even via jou!

    Groetjes,
    Ingrid

  • 24 Juni 2014 - 22:13

    Berthie Eleveld:

    Super leuk verslag xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Stage Curacao

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 8469

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 10 Juli 2014

Stage Curacao

Landen bezocht: