Eerste reisverslag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sharon Muller - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Sharon Muller - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag

Blijf op de hoogte en volg Sharon

25 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Na heel veel gezellige avonden in Nederland (om afscheid te nemen) en als afsluiting het knalfeest van mijn ouders (25 jarig huwelijk) ging het eindlijk gebeuren. Nikki en ik vertrokken afgelopen dinsdag naar Curacao om onze minor internationalisering te gaan volgen (leerjaar 3 van de pabo). Het afscheid was moeilijk en emotioneel. In het vliegtuig hadden we een mooie plek. Het was mijn eerste keer vliegen en het was erg fijn. We kregen drie keer te eten en we hadden in de stoel voor ons en scherm waar je zelf een film op kon kiezen.
Eindelijk aangekomen, moesten we door de douane. Dit ging allemaal prima. Joy onze taxichauffeuse stond al klaar met een bordje. We moesten nog wachten op andere studenten en al snel kregen wij het bordje in onze handen geduwd. Zij moest nog andere mensen wegbrengen en wij moesten de studenten ontvangen.
Na lang wachten kwamen we eindelijk aan in ons appartement. Het huisje is oke, maar wel primitief. Het is goed beveiligd (tralies) en we hebben een mooie kamer. We moesten wel erg wennen aan de wc. We mogen het toiletpapier niet doorspoelen, want de riolering is hier slecht. In de avond hadden we het even moeilijk, maar door onze lieve huisgenoten kwam dit goed.
De volgende ochtend gingen wij naar Punda om onze auto op te halen. Dit is een luxe kia picanto (splinter nieuw). Daarna zijn wij direct boodschappen gaan halen. We moesten goed gaan kijken naar wat we nodig hadden en daarbij kijken of het niet te duur werd. Toen we met ons karretje naar de auto wilden rijden, werden we tegengehouden door een Antilliaanse jongen. Hij vroeg waar onze auto stond. Vervolgens ging hij met het karretje naar onze auto. Toen ik de dozen met de boodschappen wilde inruimen, zei hij: 'Nee dushie laat mij dat doen, ik werk hier'. Ook toen ik de kar terug wilde brengen, werd ik tegengehouden. In de middag kwamen weer twee huisgenoten aan (ook van de nieuwste pabo). Samen zijn we naar het strand gegaan om een duikje te nemen. Het strand is 1 minuut lopen vanaf ons huis. In de avond hebben we pannenkoeken gemaakt en kregen we nog bezoek van een medestudent.
De volgende ochtend waren we weer vroeg uit de veren. Mijn dag begon met het voeren van onze lieve huiskat Pike. Vervolgens een lekker ontbijt maken en skypen met mijn jarig zusje. Daarna zijn we de hele dag bij Ocean club Saint Tropez geweest. Hier zijn we al mooi bruin geworden (en wat is het daar prachtig!). Bij terugkomst heb ik voor ons vieren pasta gemaakt (samen met Nikki) en wat ben ik verbaast van ons kooktalent. Morgen weer een nieuwe dag, Willemstad verkennen!
Tot 5 mei hebben wij nogvakantie, dan begint de stage. Ik kan niet wachten om nieuwe dingen te leren! De cultuur leren wij steeds al beter kennen.
Nu gaan we onze zelfgemaakte pudding eten.
Veel liefs uit dushi Curacao!

P.S. Foto's volgen!

  • 25 April 2014 - 06:21

    Celine:

    Super leuk om te lezen lieffie! Ik kijk uit naar weer een verslag.
    Xxx loveyou liene

  • 25 April 2014 - 07:18

    Monique:

    Heel leuk reisverslag Sharon.
    Heel veel plezier in Curaçao!

  • 25 April 2014 - 07:22

    Tessie Crombach:

    Hoi Sharon, heel leuk dat wij je op deze manier kunnen volgen. Heel veel plezier, succes en blijf schrijven! Groetjes Tessie

  • 25 April 2014 - 08:05

    Mandy:

    Leuk Shar!! Heel veel plezier nog daar en geniet nog ff van je vakantie!
    En niet té schandalig bruin worden ;-)
    xx Mandy

  • 25 April 2014 - 08:52

    Miriam Janssen:

    Heel leuk reisverslag Sharon.Heel veel plezier en geniet ervan.Groetjes Mir

  • 25 April 2014 - 10:47

    Antoinette:

    Superleuk dat we je zo een beetje
    Kunnen volgen! Ik kijk uit na t volgende
    verslagje! Xxx Antoinette

  • 25 April 2014 - 12:01

    Ellie:

    Leuk nu kan ik je de komende 3maanden volgen xxxx

  • 25 April 2014 - 14:46

    Barbara Eleveld:

    Sharon wat leuk om te lezen. Alle begin is moeilijk maar je doet het super, ik ben blij voor je ben benieuwd naar je volgende verslag xx dikke kus xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Stage Curacao

Actief sinds 17 April 2014
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 8484

Voorgaande reizen:

22 April 2014 - 10 Juli 2014

Stage Curacao

Landen bezocht: